Dimension in perspective view V6

unhandled

when you put a dimension in the perspective view, you can not put it on the YZ or XZ plane … the second point is projected on the XY plane…

Should work if your CPlane is set either Right (YZ Plane) or Front (XZ Plane). Dimensions always have a CPlane associated with them.

ok it’s right…

but with the new fonction of _OneView … it’s not really simple to select with good Cplane… it will be nice to have a shortcut for lock Cplane…

je ne suis pas sur de bien me faire comprendre en anglais… mais pour faire court… en V5 lorsque l’on voulait coter une pièce sur le plan XZ, (pour ma part) je sélectionnais mes deux points dans la perspective, et le troisième dans la vue correspondante au plan XZ… mais maintenant avec la fonction _oneView, (qui est une très bonne nouveauté), on est obligé de bien orienter la vue… il faudrait pouvoir sélectionner les deux points n’importe comment, puis orienter la vue pour poser la cote sur le Cplane choisi… non? qu’en penses tu?

Oui, mais cela ne joue pas très bien avec Oneview. On peut, par exemple avec “Face” (Front) actif in OneView, choisir deux points avec les coordonnées X identiques mais différents en Y - ce qui est invalide pour une cote en vue de Face : le deuxième point est projeté sur le premier donc les deux sont en effet le même point, et donc l’opération échoue…

En tout cas, personellement, je deteste OneView, c’est donc “off” en permanence…

To roughly translate, @onlyforpeace is complaining that placing dimensions doesn’t play well with OneView, and he is correct - I cited the example of starting with Front CPlane active in OneView and then picking two dimension points whose X coordinate was the same (front and rear of a box maybe) but Y and Z the same, the result is that the second point is projected ontoto the first and the dimension fails.

Perhaps this could be made to work better by not picking the dimension CPlane until the third dimension point is picked and having that stay in the active CPlane as it changes when you rotate the view with OneView active. But it sounds complicated to me.