Cycles não salva

Boa tarde, estou tendo problemas com o cyclos. Comecei a aprender render agora, e ao tentar utiliza-lo, tudo vai bem, até o momento que tento realmente salvar meu arquivo. Ele simplesmente nao faz. Aparece a mensagem que salvou quase que imediatamente, e não faz o processo de renderização. Alguém sabe se é um bug? já reinstalei e nada

Google:

Good afternoon, I’m having problems with cyclos. I started to learn how to render now, and when I try to use it, everything is going well, until the moment I really try to save my file. It just doesn’t. The message appears that you saved almost immediately, and does not perform the rendering process. Does anyone know if it’s a bug? already reinstalled and nothing

Hello - the Cycles raytraced viewport can be saved with a screen-grab or by ViewCaptureToFile.

-Pasca;

1 Like

Eu sei, mas quando faço isso, aparece que salvou minha imagem, mas não verdade ele nao inicia o render, e tambem não aparece nenhum arquivo salvo

Se você mudar a vista para Raytraced (_SetDisplayMode ai Mode=Raytraced) você vai conseguir ver o render renderizando em tempo real, quando ele atingir 100/100 voce pode usar o comando ViewCaptureToFile ( força pra poder usar o comando em ingles caso seu Rhino esteja em portugues) e a imagem vai ser salva instantaneamente a partir do que voce ja esta vendo na tela.

Pra poder Renderizar processando mesmo, voce usa o comando _Render e uma nova janela ira abrir, mas veja que nessa nova janela, o render selecionado sera o que esta nas Propriedades, no Rhino v7 WIP o Cycles é o render basico, mas pra ter o Cycles no Rhino 6 você precisa instalar esse renderer.

O jeito mais facil pra instalar, na minha opiniao, é rodar o TestPackageManager e procurar por Rhino Render Next e PBR Material, com isso voce vai nas propriedades, Render e selecionar Rhino Next e quando rodar o comando Render vai ser com o Raytraced. O botao de salvar render estara no topo da nova janela que abre quando você usa o comando _Render.

English:
You can change the display view to Raytraced (_SetDisplayMode Mode=Raytraced) there you can see the rendering happening in real time, after it reachs 100/100 you can save your work with _ViewCaptureToFile.

If you wish to process you render you have to use the Render command, a new windows will open where you will be able to see the rendering happening, however, the renderer used will be the one selected in the Render Option at the properties.

The easiest way to get Raytraced to work with the rencer command, IMO, is with the _TestPackageManager command and installing the Rhino Render Next and pbr-materials, with that done you go to Properties > Render > Select Rhino Next, save options and file and use the Render command, this way you can Render with Raytraced. The save button is on top of the new Render window.

Remember though that using Rhino Render Next is sub-optimal: the render times are much slower than using _-ViewCaptureToFile. With the capture command you switch the display mode to Raytraced, then press the Pause button after one or two passes are done. Only then you should use the capture command. I prefer the dashed version _-ViewCaptureToFile, because it doesn’t render an extra thumbnail.