Como separar diferente formas em camadas distintas

tenho um projeto com varias formas e quero organizar de forma que cada peça fique em uma camada diferente e de forma automática.

Uncle Google says:
“I have a project with different shapes and I want to organize it so that each piece is on a different layer and automatically.”

Hello - do you have multiple existing objects that you would like to separate to layers? This can certainly be scripted - if no one has such a script handy, I’ll take a look tomorrow.

-Pascal

1 Like

Ok, isso me ajudaria muito! obrigado!

@Advocir - here is a very simple script - perhaps it is enough for what you need.

To use the Python script use RunPythonScript, or a macro:

_-RunPythonScript "Full path to py file inside double-quotes"

MoveObjectsToLayers.py (559 Bytes)

-Pascal

1 Like

Obrigado!!

objetos agrupados não funcionam!!

O Script ja ajuda bastante, ele funciona com blocos, poligonos, mas não funciona com objetos agrupados

Basically it can’t work with blocks… to understand why, you first need to understand what blocks are and how they work, especially as regards to layers.

The script is probably not set to work with groups, that could be fixed, I think, but not blocks.

Seria ótimo, com grupos ja me ajuda, pois é o que mais uso em minhas rotinas, sendo: um desenho geométrico com uma identificação no centro (texto) e agrupados em uma camada.

Poderia alterar para que funcione também com grupos?

Hello - this should work with groups -
MoveObjectsToLayers.py (1.2 KB)

-Pascal