Hello everyone:
I am looking to improve (and try to automate what can be) my technique to represent the model of the cargo in a ship.
In my usual projects I first draw the hold space, which is not a simple volume most of the time (not cubic for ex.), and then my elements to integrate (which are usually models of varied forms, i.e not standardized like cartons or pallet, etc …).
Until now I was modelling the loading doing it manually: by positioning one by one my occurrences taking care that there is no overlaps and that every element is lying on the walls of the hold and/or on its neighbors. It is certainly accurate if you take enough time and if you realy pay attention, but the process is long and painful, and becomes downright unmanageable if you want to test other solutions …
So I ask you several questions:
- How can we make “solid” object so that enclosed volumes (my polysurfaces that are closed) can not overlap automaticaly (detect collision?)?
- Is it possible (via grasshoper?) To simulate gravity so that the object almost naturally take its place?
Thank you for your answers!
Pierre
PS: excuse my french!!
Bonjour à tous:
Je cherche à améliorer (et essayer d’automatiser ce qui peut l’être) ma technique pour représenter la modélisation d’une cargaison de bateau.
Dans mes projets habituels je représente tout d’abord l’espace de chargement, la cale, qui se présente sous la forme d’un volume gauche la plupart du temps, et mes éléments à intégrer (qui ont des formes variées très éloignées des modèles normés type carton, palette, etc…).
Pour l’heure je faisais cela manuellement en venant positionner une à une mes occurrences en prenant bien soin qu’il n’y ait pas de chevauchements et que chacun repose bien sur les parois de la cale et/ou sur ses voisins. C’est certes précis si l’on prend le temps et si l’on fait attention, mais la procédure est longue et pénible, et devient carrément ingérable si l’on veux tester d’autres solutions…
Du coup je me (vous) pose plusieurs questions:
- Comment peut-on rendre “solide” un objet afin que des volumes clos (mes polysurfaces qui sont bien fermées) ne puissent pas se chevaucher?
- Est-il possible (via grasshoper ?) de simuler une gravité afin que l’objet prenne presque naturellement sa place?
Merci pour vos éventuelles réponses!
Pierre